Politika ihlalleri nedeniyle engellenen veya kaldırılan reklamveren sayısı, bir önceki yıla göre neredeyse ikiye katlandı.
Google’ın 2023 Reklam Güvenliği Raporu, geçen yıl 12.7 milyon reklamveren hesabını engelledi veya kaldırdığını – önceki 12 aya göre neredeyse iki kat fazla.
Ayrıca, arama motoru, politikalarını ihlal eden 5.5 milyar reklamı engelledi veya kaldırdı – önceki yıla göre hafif bir artışla.
Neden önemli. Sahte hesapların kapatılması, marka güvenliği açısından kritiktir ve aynı zamanda tüketiciler için daha güvenli bir alanın sağlanmasına yardımcı olur, böylece çevrimiçi işlemleri güvenle gerçekleştirebilirler. Ancak, AI ile ilişkilendirilebilecek potansiyel bir risk de vardır, çünkü yanlışlıkla gerçek reklam verenleri ve reklamları askıya alabilir.
2023 Google Ads Güvenliği Raporunda;
Google, hileli taktikleri içeren temsil politikasını ihlal eden 206.5 milyon reklamı engelledi veya kaldırdı. Google, finansal hizmetler politikasını ihlal eden 273.4 milyon reklamı engelledi veya kaldırdı. Google, kötü amaçlı yazılımları tanıtma gibi ad ağının kötüye kullanımını engellemeye yönelik politikasını ihlal eden 1 milyardan fazla reklamı engelledi veya kaldırdı.
Google, 2.1 milyardan fazla yayıncı sayfasında reklamların sunumunu engelledi veya sınırladı. Google, 2022‘den belirgin bir şekilde artan 395.000‘den fazla yayıncı sitesinde daha geniş site düzeyinde uygulama eylemi aldı. Güncellemeler. Google, 2023‘te tüm platformlarda dolandırıcılık ve hilelerin arttığını iddia etti. Bu tehditlere karşı önlem almak için, YouTube ve Gösterim envanteri genelinde kaçınılmak istenen konuları hızlı ve basit bir şekilde dışlamak için uygunluk kontrollerini güncelledi.
Google, kötü niyetli reklam verenlerin hesaplarını hızla askıya almasını sağlamak için bazı politikalarını güncelleme getirdi ve kullanıcıları daha az tanıdığı reklam verenlerin etki alanını sınırlayarak korumayı amaçlayan Sınırlı Reklam Sunumu politikasını başlattı.
AI. Raporunda Google, AI’nın kötü niyetli aktörlerle mücadelesinde önemli bir rol oynadığını vurguladı. Google’a göre, AI kullanarak, sahte hesapları tespit edip askıya alabilir veya tespit edildikleri anda kaldırabilir.
İlerleme. Google, 2024’e doğru ilerlerken hangi gelecekteki güncellemeleri bekleyebileceğimiz konusunda kesin ayrıntıları paylaşmadı, ancak arama motoru, politika, tespit ve uygulamaya yatırım yapmaya devam edeceğini doğruladı.
İtirazlar. Google’ın kararlarıyla aynı fikirde değilseniz ve reklamınızın politikalarını ihlal etmediğine inanıyorsanız, herhangi bir uygulama eylemine itiraz edebilirsiniz. Google, itirazınızı gözden geçirecek ve yanlış bir karar verdiğini belirlerse, bu durumları sistemlerini geliştirmek için kullanacaktır.
Google VP/GM, Ads Privacy & Safety, Google Müdürü Duncan Lennox şu açıklamayı yaptı:
“Hedefimiz, kötü reklamları tespit etmek ve platformlarımıza girmeden önce veya tespit edildiklerinde hemen kaldırmaktır. AI, tüm alanlarda uyguladığımız yaptırımları iyileştiriyor.” “AI’nın bu çalışmadaki etkisini perspektifte değerlendirmek gerekirse: Geçen yıl yayıncı sayfa düzeyindeki uygulamamızın %90’ından fazlası, en son LLM’lerimiz de dahil olmak üzere makine öğrenme modellerinin kullanımıyla başladı.”
Diye konuştu. Raporun Orjinalini Görmek için Burayı İnceleyebilirsiniz
ZİYARETÇİ YORUMLARI
BİR YORUM YAZIN