Sosyal medya danışmanlığı; gerçek kişilerin, işletmelerin ve tüzel kişiliklerin sosyal medya hesaplarının yönetilmesine ve bu yönde danışmanlık verilmesine ilişkin bir hizmettir. Bu hizmet, sosyal medya hesaplarının tamamen yönetilmesi şeklinde olabileceği gibi, yol gösterici ve destekleyici şekilde de olabilir.
Sosyal ağlar, milyonlarla ifade edilen kullanıcı sayısı ve yüksek etkileşimi ile büyük bir potansiyele sahiptir. Bu potansiyeli en iyi şekilde kullanmak, markaların ve kişilerin hedef kitlelerine kendilerini doğru şekilde anlatması ile mümkündür.
Sosyal medya, günümüzün bir gerçeğidir. Bu gerçeği kabul etmeden ve gerekliliklerini yerine getirmeden işletmelerin ve kurumsal yapıların başarıya ulaşması düşünülemez. Sosyal medya danışmanı, sahip olduğu uzmanlık ve deneyim ile sosyal medyanın potansiyelinden en iyi şekilde yararlanılmasını sağlar.
Yapılan araştırmalar, insanların yaklaşık %60’ının, bir ürün veya hizmet almadan önce, hizmeti almayı düşündüğü marka / firma hakkında araştırma yaptığını ortaya koymaktadır. Bir marka veya firma, sosyal ağlarını doğru şekilde yönetemediğinde, bu türden yapılacak araştırmalardan olumlu dönüt alması, neredeyse imkansızdır.
Sosyal medya danışmanlığı kapsamında verilen hizmetler son derece geniştir. Instagram, Facebook, Youtube, Twitter ve Pinterest gibi platformların tamamına ilişkin hizmetleri içerir. Bu platformların toplam kullanıcı sayısı yüz milyonlarla ifade edilmektedir. Yani profesyonel sosyal medya yönetimi ile bu kitleye, marka ve ürün tanıtımı yapılabilir.
Çok büyük paralar harcayarak oluşturulamayan olumlu marka imajı, buradaki profesyonel hizmetlerle oluşturulabilir. Kısacası sosyal medya danışmanı tarafından verilen hizmetler, tahmin edilenden çok daha etkili sonuçlar alınmasını sağlar.
Sosyal medya yönetimi, ilgili platformun kullanıcı kitlesine uygun paylaşımlar yaparak, olumlu marka ve ürün algısı oluşturulmasını hedefler. Her sosyal ağın kullanıcı kitlesinin kendine has özellikleri vardır ve paylaşımların, bu özellikler dikkate alınarak yapılması gerekir. Örneğin; Instagram kitlesi için hazırlanan içeriklerin aynı şekilde Twitter’da kullanılması, istenen etkiyi oluşturmayacaktır.
Sosyal medya danışmanlığı kapsamında verilen hizmetler, ürün ve marka özelliklerine ve sosyal medya hesaplarının durumuna göre farklılık gösterir. Ancak genel olarak şu şekildedir:
- Hesap optimizasyonları
- Özgün içerik üretimi
- Hedef kitle analizi
- Rakip analizi
- Takipçi çalışmaları
- Reklam yönetimi
- Reklam optimizasyonu
- Sorulara ve yorumlara cevap verme
- Raporlama
Sosyal Medya Danışmanı
Sosyal medya danışmanı; profesyonel olarak sosyal medya yönetimi hizmeti veren kişidir. Sahip olduğu bilgi birikimi ve deneyim ile sosyal medya hesaplarını yönetir ve markanın hedeflerine yönelik çalışmalar yapar. Bu süreçte sosyal medya danışmanı tarafından verilen hizmetler şunlardır:
· Hesap Optimizasyonu
Sosyal medya hesaplarının, algoritmalara uygun olacak şekilde optimize edilmesidir. Her platformun farklı algoritmaları vardır ve hesapların buna uygun olarak şekillendirilmesi gerekir. Böylece ilgili hesaplar algoritma tarafından öne çıkarılır ve daha fazla kullanıcıya ulaşma imkanı yakalanır.
· İçerik Üretimi
Sosyal medya hesaplarından düzenli olarak içerik paylaşılması, takipçi kitlesinin büyümesini ve hesabın canlı kalmasını sağlar. Bunun için özgün ve kaliteli içeriklere ihtiyaç vardır. Ayrıca içerik üretiminin marka hedefleri ile hedef kitleye uygun olması da gerekir. Sosyal medya uzmanı, bu hususları dikkate alarak düzenli olarak özgün içerik üretir ve bunları paylaşır.
· Sosyal Medya Yönetimi
Hesapların tamamen profesyoneller tarafından yönetilmesidir. Paylaşımlardan gelen yorumlara cevap vermeye kadar tüm işlemlerin yapılmasını kapsar.
· Hedef Kitle Analizi
Markanın veya ürünün hedef kitlesinin sosyal ağlar üzerinden tespit edilmesidir. Bu analiz, yapılacak paylaşımlar ve verilecek reklamlar açısından yol gösterici olacaktır. Hedef kitlenin doğru belirlenememesi, istenen sonucun alınmasını adeta imkansız hale getirecektir.
· Rakip Analizi
Gerçek hayatta olduğu gibi sosyal ağlarda da rekabet vardır. Marka veya firmanın buradaki rakiplerinin tespit edilerek analiz edilmesi gerekir. Böylece onların doğruları ve yanlışları görülür. Oluşturulacak politikada, söz konusu veriler kullanılır.
· Reklam Yönetimi
Facebook ve Instagram gibi platformlar üzerinden verilen reklamlarda, doğru hedef kitlenin belirlenmesi ve reklamların optimize edilmesi gerekir. Böylece reklam maliyetleri düşürülürken, geri dönüş oranları ise arttırılır.
Sosyal Medya Danışmanlığı Fiyatları
Sosyal medya danışmanlığı fiyatları; verilecek hizmetin kapsamına ve hesabın genel durumuna bağlı olarak farklılık gösterir. Bu yüzden net bir rakamdan bahsetmek zordur.
Sosyal medya yönetimi hizmetleri, son derece kapsamlıdır. Ancak her hesaba aynı işlemlerin yapılması gerekmez. Markanın hedefleri ve hesabın genel durumuna bağlı olarak yapılacak paylaşımların sayısı dahi farklılık gösterir.
Burada fiyatları etkileyen önemli unsurlardan biri, içerik üretimidir. Özgün ve kaliteli içerik, bu alandaki başarı için olmazsa olmazlar arasındadır. Rekabetin üst seviyede olduğu söz konusu alanda, özgün ve kaliteli içerik üretmek, hem teknik imkan hem deneyim hem de uzmanlık gerektirir. Kaliteyi ucuza almak mümkün değildir. Dolayısıyla işin kalitesiyle birlikte rakamlar da artacaktır.
Seçim yaparken, fiyat önemli bir kriterdir. Ancak fiyattan daha önemli olan, hizmet kalitesidir. Ucuz olduğu için tercih edilen kalitesiz hizmetler, beklentileri karşılamaktan çok uzak kalacaktır. Böylece verilen para tamamen boşa gidecektir. Bunun yerine kaliteli hizmetler tercih edilmeli ve istenen sonuçlar çok daha etkili bir şekilde alınmalıdır.
Neden Sosyal Medya Danışmanlığı?
Sosyal medya, yüksek kullanıcı sayısı ve yüksek etkileşim ile dikkat çeken alanlardır. Markaların ve firmaların potansiyel müşterilerinin neredeyse tamamı, sosyal ağlarda yer almaktadır. Bu kullanıcılara sosyal medya üzerinden ulaşmak, hem daha ucuz hem de daha etkilidir.
Her platformun kendine ait dinamikleri ve algoritmaları vardır. Hedef kitleye buradan ulaşabilmek için söz konusu dinamikleri ve algoritmaları bilmek gerekir. Aksi durumda, verilen emek ve harcanan bütçelerin karşılığı alınamaz. Sosyal medya danışmanlığı, işte tam bu noktada devreye girer ve buradaki potansiyelin en üst seviyede kullanılmasını sağlar.
Sosyal medya danışmanı tarafından verilen profesyonel hizmetler, markaların potansiyel müşterilere daha kolay ulaşmasını sağlar. Bunun yanında, müşterilerin de markalara erişimini kolaylaştırır. Böylece sosyal ağların en önemli özelliği olan çift yönlü iletişim gerçekleşir ve hedeflere çok daha etkili bir şekilde ulaşma imkanı doğar.
Sosyal ağların öneminin farkında olan markalar ve firmalar, burada ciddi bir rekabete girmiştir. Paylaşımlarının daha fazla kişiye ulaşması, rakiplerinin önünde yer alma isteği, buradaki faaliyetlerin profesyoneller tarafından yönetilmesini adeta zorunlu hale getirmiştir. Acımasız rekabetin olduğu bu dünyada geri kalmamak için sosyal medya yönetimi hizmeti alınması gerekir.
Sosyal Medya Danışmanlığı Neden Önemlidir?
Sosyal medya danışmanlığı, profesyonellik gerektiren bir iştir. Bu hizmeti verenler, ciddi bir deneyime ve uzmanlığa sahiptir. Dolayısıyla sıradan birinin yapacağı sosyal medya yönetimi ile profesyonellerin yapacakları sosyal medya yönetimleri arasında ciddi farklar vardır.
Profesyonel olarak yapılan sosyal medya yönetimi, birçok avantaja ve yarara sahiptir. Bunlar, genel olarak şu şekilde sıralanabilir:
- Hedef kitleye daha kısa sürede ve daha etkili ulaşılır.
- Çift yönlü iletişim mümkün hale gelir ve profesyonel olarak yönetilir.
- Müşterilerde oluşturulacak olumlu algı, müşterilerin de markanın reklamını yapmasını sağlar.
- Marka bilinirliğini ve değerini artırır.
- Rakip analizi yapılarak, rakiplerin doğruları ve yanlışları belirlenir. Aynı yanlışlara düşülmez, doğrular geliştirilir.
- Hedef kitle analizi yapılır ve markanın hedeflediği kitleye daha kısa sürede ulaşılır.
- Kurumsal kimlik tasarımına katkı verilir.
- Sosyal ağlarda markanın PR çalışmaları yönetilir.
- Reklam optimizasyonu ile reklam maliyetleri düşürülür ve gereksiz harcamaların önüne geçilir.
- Bütün hesaplar bir bütünlük içinde ele alınır ve yönetilir.
- Düzenli olarak yapılan raporlamalar ile hesaplardaki değişim ve gelişim görülür.
- Sosyal medyada marka kimliğinin doğru konumlandırılması sağlanır.
Burada yer alan avantajlar, neden sosyal medya danışmanlığı sorusunun en net yanıtlarıdır. Rakiplerin bu türden avantajlara sahip olduğu bir alanda, markaların geri kalmaması için aynı avantajlara ve hatta daha fazlasına sahip olması gerekir. Bu ise ancak profesyonel sosyal medya danışmanlığı hizmetleri ile mümkündür.
Sosyal medya danışmanlığı almak ve hesaplarınızın profesyoneller tarafından yönetilmesini sağlamak istiyorsanız, bizimle iletişime geçebilirsiniz.
ZİYARETÇİ YORUMLARI
BİR YORUM YAZIN