Canonical Etiketi
Canonical etiketi Nedir ? bir vizyon sahibi web sitesinin müşterilerine kaliteli ve faydalı hizmet sunmasını amaçlar. Bunun için site sahiplerinin sadece bir URL düzenlemenin yanında, bir çok ikonluk sebebiyle birbirlerinden ayrılmak zorunda kalmazlar. Web sitelerinde bazen birden fazla URL durumu görülür; Bu durumda site sahipleri bir adres takibi yaparak herhangi bir problem yaşanmamasına yardımcı olabilirler.
Canonical Etiketi Nedir?
Canonical etiketi, arama motorlarına web sayfanızın hangi sürümünü sıralamalarını istediğinizi söylemenizi sağlayan bir araçtır. Sunucunuzla istemci arasındaki sayfa hakkındaki bilgileri ileten bir HTTP başlığıdır.
Bu etiketi kullanmanın birincil yararı, arama motorlarının serp’lerde (Arama Motoru Sonuç Sayfaları) kullanıcılara farklı URL’ler göstermeye devam ederken bir URL’yi dizine eklemesine izin vermesidir. Örneğin, web sitenizde “Hakkımızda” adlı bir sayfanız olduğunu ve iki sürümü olduğunu hayal edin:
- https://siteismi.com/hakkimda/
- https://siteadi.com/hakkimda/benimhakkimda
Canonical Etiketinin Hangi Durumlarda Kullanılması Gerekir?
Soyut bir terim olarak etiket, bir web sitesindeki birden fazla URL’yi birbirine bağlamak için kullanılır. Canonical etiketi iki durumda kullanılır:
- Bir web sitenin birden fazla URL’yi birbirine bağlamak için kullanılması gerekir. İki tane isimli veya birkaç parçalarla birlikte çalışmaya hazır olan sayfalar olabilir (sayfaname1.html ve sayfaname2). Bu durumda “canonical” adresini nasıl yapacağınız konusundaki bilgiler yer almaktadır.
- Google sitelerini daha doğru özelliklerle sizin araclar tarafindan okunabilmesini sağlamak amacina vurgu yapmaktadir. Bu nedenle, Siteleri eksiksiz hale getirmek ve benzerlikleri önemli olmadan unutulmasi için araclar tarafinda daha dikkatli incelenmesini sağlamaktadigina emin olmaniz gerekir
Bir web sitesinde birden fazla URL’yi birbirine bağlama
Kurallı etiketler, bir URL’nin tercih edilen sürümüne işaret etmek için kullanılır. Bu, web sitenizde farklı URL’lere sahip iki sayfanız varsa, ancak bunlar aynı içeriği içeriyorsa ve arama motorları tarafından aynı sayfayla dizine eklenecekse, arama motorlarına hangisinin doğru olduğunu kanonik bir etiket kullanarak söylemeniz gerektiği anlamına gelir.
Örneğin, ana sayfanızın iki sürümüne sahip olduğunuzu varsayalım: http://www.example.com/home ve http://www.example.com/index-2 /. Bu iki sayfa tam olarak aynı içeriğe sahipse (ve kullanıcılara yönelikse), ziyaretçilerinizin içinden bir bağlantıya tıklarken onları diğerinden başka bir yere götürmesi ziyaretçilerin kafasını karıştırabilir. site veya sosyal medya platformları veya web varlığınızın bu bölümüne kendi sayfalarının dahili bağlantı yapısı aracılığıyla geri bağlanan haber siteleri gibi dış kaynaklardan (dahili bir bağlantı yapısı oluşturmanın önemli olmasının bir başka nedeni!).
Bu nedenle, bu url’lerin her ikisinin de birbirine yönlendirilmesini istiyoruz, böylece nereden geldiklerine veya nihai hedeflerine ulaşmadan önce kaç kez tıklanmaları gerektiğine bakılmaksızın hepsi eve geri dönüyor!
Canonical Etiketi Nedir? Ne Amaçlanır?
Canonical Etiketi, bir web sitesinin birden fazla URL’yi birbirine bağlama işlemidir. Bir web sitesinde birçok duplicate veya dağıtılmış kopyalar vardır ve bu istenmeyen durumlar, ziyaretçiler aynı veritabanına kaynaklandıklarından dolayı karşılaşabilecekleri problemlere neden olabilir. Ayrıca iletisim kalitesini düşüren anahtar kelimelerin (keywords) herhangi birine yönelik çevrilmesi de eksikliğini gösterir.
Web sitelerinin birçoğu, sadece arama motorlarında bulunur. Bu durumda web sitesi hakkında bilgi edinmek veya kaliteye sahip olabilmek için bu etiketler ile ilgili tüm önemli bilgileri biliyorsanız, size birçok yararlar sağlamaktadır.
ZİYARETÇİ YORUMLARI
BİR YORUM YAZIN